Archive for March, 2009

Campanie Outdoor

Tuesday, March 31st, 2009

Ieri a avut loc al cincelea seminar al Scolii ADC, ultimul in care am vorbit despre outdoor.

Dupa ce am invatat ce reprezinta outdoor-ul si ce efecte are acesta asupra publicului, Liviu David ne-a impartasit secretele unei campanii outdoor de succes.

Am mai vorbit si despre diferentele dintre outdoor-ul conventional, cel neconventional si ambient, analizand exemple de campanii romanesti dar si straine.

Liviu David ne-a mai vorbit putin si despre print si ne-a impartasit mai multe lucruri din experienta pe care a avut-o urmand cursurile Award School in Australia.

Saptamana viitoare vom afla mai multe lucruri despre TV de la Andrei Tripsa si Vali Suciu.

Seminar Outdoor

Thursday, March 26th, 2009

Luni, 23 martie, ne-am intalnit cu Andrei Cohn si Andrei Tripsa si am invatat multe lucruri interesante despre outdoor si despre reprezentarile acestuia in spatiul public sub forma posterelor, billboard-urilor, mash-urilor, backlits, citylights, tranzitului de pe mijloacele de transport etc.

Andrei Tripsa ne-a invatat cum trebuie realizat un outdoor bun, sustinandu-si teoria prin exemple concrete.

Andrei Cohn ne-a vorbit despre relatia dintre outdoor si societate, despre felul in care excesul de publicitate stradala “polueaza” mediul, oferindu-ne ca exemplu situatia din Sao Paulo, unde outdoorul a fost interzis ca urmare a utilizarii sale excesive. Am mai vorbit si despre panoul Arthur Verona, unde diversi artsti isi expun lunar lucrari despre evenimente actuale si de interes general.

Tot in cadrul acestui seminar studentii au primit cel de-al doilea brief de creatie. Le uram succes si spor la treaba!

Mai mult Print

Tuesday, March 17th, 2009

Asa cum ne-am obisnuit deja, ne-am intalnit luni, cu mic, cu mare, la sediul UAPR pentru a asista la inca un seminar al Scolii ADC.

De data aceasta am aprofundat tema “print-ului” alaturi de Sorin Tranca si Dorian Pascuci. Am aflat ca in publicitate print-ul este cel mai greu de realizat pentru ca acesta trebuie sa exprime o poveste, fara a fi ajutat de elemente aditionale precum in spoturile tv sau radio (regie, muzica, scenariu etc).

Tutorii ne-au mai spus ca un print nu trebuie sa contina mai mult de trei elemente, ca trebuie sa surprinda prin detalii si ne-au subliniat importanta print-ului printr-un citat din Bill Bernbach: “If your advertising goes unnoticed, everything else is academic!”.

Lunea viitoare ne vom intalni cu Andrei Cohn si Andrei Tripsa pentru a invata mai multe lucruri despre Outdoor si Poster.

PRIME Romania te invita la PR&AD Fair

Friday, March 13th, 2009

Pe 13 si 14 martie 2009 prietenii nostri de la PRIME Romania organizeaza PR&AD Fair, targul de joburi si internshipuri in domeniul PR-ului si al Advertising-ului.

Targul are loc la Palatul Sutu (Muzeul Municipiului Bucuresti), reunind 20 de agentii din domeniu care isi vor prezenta ofertele de joburi si internshipuri. In paralel se vor desfasura trei conferinte si un workshop, un concurs, o tombola si multe premii.

Printre agentiile participante se numara Prais Corporate Communications, Image PR, Free Communication, Lowe PR, Millenium Communications, GMP, Friends Advertising etc.

Taxa de participare este de 5 ron pentru fiecare conferinta. Programul si mai multe detalii despre eveniment aici.

pradfair_metropotam_ro

Seminar Print

Wednesday, March 11th, 2009

Aseara (9 martie) am mers, ca in fiecare luni, la sediul UAPR pentru a asista la cel de-al doilea seminar al Scolii ADC.

Ema si Stefan au vorbit despre Print, Poster, Billboard si diferentele dintre acestea, ne-au mai invatat si secretele unui print de succes, ne-au aratat si cateva exemple pentru a intelege mai bine cum trebuie sa arate un print bun. Am mai aflat si ca inspiratia nu vine de la sine, ci se cauta in viata de zi cu zi, ca nu trebuie sa ne inspiram din ideile altora, ci sa cautam insight-uri in orice lucru care este aparent banal.

Tot aseara studentii au primit si primul lor brief de creatie pentru care urmeaza sa primeasca feedback in agentiile la care au fost repartizati.

Data viitoare vom vorbi tot despre Print, de data aceasta cu Sorin Tranca si Dorian Pascuci.

Premiile XIPAX si-au desemnat castigatorul

Friday, March 6th, 2009

Art Directors Club Romania sustine premiile XIPAX.

Asociatia Art Directors Club Romania este afilitata la Art Directors Club Europe (ADC*E), comunitatea oamenilor de creatie din Europa.

Printre numeroasele proiecte ale ADC*E se numara si premiile de creatie XIPAX, aflate anul acesta la prima editie. Competitia s-a desfasurat exclusiv online, la nivel international, acumuland peste 360 de campanii, din 12 tari diferite, inscrise pe www.xipax.com.

Dintre cele 365 de campanii inscrise, juriul a realizat un Top 10, care include 4 lucrari din Elvetia, 3 din Germania, una din Marea Britanie, una din Ungaria si una din Austria. Inscrierile s-au desfasurat intre 1 decembrie 2008 si 28 februarie 2009.

Bordul ADC*E, format din reprezentanti de marca ai advertisingului din 18 tari europene, a ales astazi, 6 martie, castigatorul dintre cei 10 finalisti. EURO RSCG DÜSSELDORF a fost declarata de catre juriu echipa castigatoare cu campania sa “Transparent man”, realizata pentru clientul “fiftyfifty”.

EURO RSCG DÜSSELDORF
va baneficia, pe langa distinctia Xipax, si de o zi in care Michael Conrad, head of Leo Burnett Worldwide si presedintele Berlin School of Creative Leadership, le va oferi membrilor echipei consultanta si le va impartasi din experienta sa.
clip_image001

Au inceput, au inceput!

Tuesday, March 3rd, 2009

Au inceput cursurile Scolii de creatie ADC!

Ieri, 2 martie, ne-am reunit, cu mic, cu mare, la sediul UAPR pentru a participa la primul seminar.

Adrian Botan si Serban Alexandrescu ne-au vorbit despre “Strategie si concept”, despre importanta acestor etape in realizarea unei campanii.

In plus, ne-au mai povestit cate ceva din experienta lor profesionala, am vazut cateva aduri si am aflat cat de important este brieful pentru procesul de creatie.

Asteptam cu nerabdare urmatorul seminar, pe 9 martie, unde Ema Prisca si Stefan Vasilachi ne vor vorbi despre “Print”.

picture-0031
picture-0091
picture-0101